КАТАЛОГ ВИБІРКОВИХ ДИСЦИПЛІН ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

ЗА ОСВІТНЬОЮ ПРОГРАМОЮ Прикладна хімія на 2023-2024 н.р.

Кафедра, що пропонує

дисципліну

Посада, прізвище та ініціали викладача (ів), який (і) пропонується для викладання

Компетентності (загальні та/або фахові,  на розвиток яких спрямована дисципліна

Результати навчання за дисципліною

Види навчальних занять та методи викладання, що пропонуються

Кількість здобувачів, які можуть записатися на дисципліну 2)

Вхідні вимоги до здобувачів, які хочуть обрати дисципліну / вимоги до матеріально-технічного забезпечення

Обмеження щодо семестру вивчення

Лекції

Семінарські та практичні заняття, лабораторні роботи

1

2

3

4

5

6

7

8

Контроль якості продуктів харчування

Кафедра теоретичної та прикладної хімії

Пономарьова Л. М.

1.  Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

2. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів в галузі хімії.

1.Здійснювати відбір проб, пробопідготовку, якісний та кількісний аналіз харчових продукті.

2. Вміти визначати та аналізувати основні хімічні та фізико-хімічні властивості неорганічних та органічних сполук, що входять до складу харчових продуктів.

3. Вміти порівнювати та аналізувати стандартні вимоги та експериментально отримані результати, давати відповідні рекомендації.

лекції, 

практичні заняття,  лабораторні заняття ,  дискусії,

групова робота

16

Володіти методиками проведення якісного та кількісного аналізу/

мультимедійна аудиторія, устаткована хімічна лабораторія

Немає

8

48

Методика навчання хімії

Кафедра теоретичної та прикладної хімії

 

Ліцман Ю.В.

1.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

2.Здатність працювати у команді.

3. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

1.Аналізувати й оцінювати урок та інші види організаційних форм навчання з позиції відповідності структурування змісту, обраних методів, засобів визначеній меті заняття.

2.Визначати мету, структурувати зміст, відбирати оптимальні методи, засоби, форми контролю та діагностики навчальних досягнень учнів до уроків та інших організаційних форм навчання хімії; складати тематичний план,структурний план та конспект уроку, позакласного заняття, виховного заходу.

3.Проводити демонстраційний хімічний експеримент, організовувати, виконання учнівського експерименту у формі лабораторних та практичних робіт.

4 Організовувати навчально-пізнавальну діяльність учнів у процесі вивчення хімії.

Традиційні лекції, проблемні лекції, лекції-візуалізації; групова робота, навчальна дискусія

обмін думками (think-pair-share)

аналіз конкретних ситуацій (Case-study)

25

для всього контингенту здобувачів спеціальності 102 Хімія факультету ТеСЕТ

 

немає

16

32

Планування, проведення та презентація наукових досліджень у хімії

Кафедра теоретичної та прикладної хімії

Яновська Г.О.

1.Здатність до пошуку, оброблення і аналізу інформації.

2. Здатність до опанування нових областей хімії шляхом самостійного навчання.

1.Працювати самостійно або в групі, отримати результат з наголосом на професійну сумлінність та наукову доброчесність

2.Використовувати свої знання, розуміння, компетенції та базові інженерно-технологічні навички на практиці для вирішення проблем та задач відомої природи.

3.Самостійно планувати наукове дослідження та представляти його результати.

4.Грамотно представляти результати своїх досліджень у письмовому вигляді державною та іноземною мовами.

 

лекції, практики, проєктна робота, проблемні заняття дискусії, групова робота

25

Володіти методикою проведення хімічного експерименту, мати базові вміння роботи роботи у Microsoft Excel., Power Point, Worl/ /мультимедійна аудиторія

немає

16

32

Функціональні матеріали для інноваційних технологій

Кафедра теоретичної та прикладної хімії

Яновська Г.О.

1.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

2. Здатність до опанування нових областей хімії шляхом самостійного навчання

1 Аналізувати та оцінювати дані, синтезувати нові ідеї, що стосуються хімії та її прикладних застосувань

2 Знати методи та технології створення сучасних матеріалів; особливості структури та їх вплив на характеристики фізико-механічних, експлуатаційних властивостей.

3 Генерувати та виражати нові ідеї чи генерувати розв'язання окреслених проблем чи ситуацій

4 Використовувати свої знання, розуміння, компетенції на практиці для вирішення проблем та задач відомої природи.

 

 

 

Дослідницька робота Лекції-дискусії  Проблемний семінар  Навчальна дискусія / дебати

 

25

Володіти методикою проведення хімічного експерименту / /мультимедійна аудиторія, хімічна лабораторія

немає

16

32

Біотехнології

Кафедра екології та природозахисних технологій

Черниш Є. Ю.

1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації.

2. Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обґрунтовані методи вирішення проблем, приймати рішення в області хімії.

 

 

 

 

1. Оцінювати напрями розвитку біопроцесів з виробництва корисних біоосновних продуктів у межах стратегії сталого розвитку в дії

2 Вміти застосовувати біохімічні засади реалізації біотехнологічних рішень 3 Аналізувати фактори впливу біотехнологічних процесів на довкілля

Лекції-дискусії  Круглий стіл  Практичні заняття  Кейс-метод  Пошукова лабораторна робота

25

Володіти методикою проведення якісного та кількісного аналізу/мультимедійна аудиторія, хімічна лабораторія

немає

16

32

Хімія отруйних речовин

Кафедра екології та природозахисних технологій

Аблєєва І. Ю.

1. Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обґрунтовані методи вирішення проблем, приймати рішення в області хімії.

2. Здатність оцінювати ризики.

1 Пояснювати негативний вплив токсикантів на організм людини та екосистеми на підставі знань токсикокінетичних та токсикодинамічних параметрів.

 

2 Використовуючи методи якісного та кількісного аналізу, вміти виявити токсиканти в межах технічних можливостей приладів хімічної (токсикологічної) лабораторії.

 

3 Знати основні методи аналізу, що використовуються в хімії отруйних речовин, та виконувати окремі аналітичні реакції на токсичні речовини.

 

 

 

Інтерактивні лекції Пошукова лабораторна робота  Аналіз конкретних ситуацій (Case-study) та навчальна дискусія / дебати  Практико-орієнтоване навчання

25

Володіти методикою проведення якісного та кількісного аналізу/мультимедійна аудиторія, хімічна лабораторія

немає

16

32

Корозія металів

Кафедра теоретичної та прикладної хімії

Большаніна С.Б.

1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації.

2. Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати і критично оцінювати експериментальні дані

1.  Вміти визначати види корозійних руйнувань металів, використовувати показники хімічної корозії металів, для опису кінетики хімічної корозії

 

2 Розуміти механізми хімічної корозії, вибирати та пропонувати методи захисту металів від корозії

 

3 Вміти проводити експериментальні дослідження щодо визначення кінетики корозійних процесів та для нанесення антикорозійних покриттів

 

 

 

 

 

 

Інтерактивні лекції  Пошукова лабораторна робота  Практико-орієнтоване навчання дискусії, групова робота

15

Володіти методикою проведення хімічного експерименту / /мультимедійна аудиторія, хімічна лабораторія

немає

 

 

Сучасні ком’ютерні методи в хімії

Кафедра теоретичної та прикладної хімії

Пшеничний Р.М.

1. Здатність до використання спеціального програмного забезпечення та моделювання в хімії.

2. Здатність здійснювати сучасні методи аналізу даних.

 

1. Володіти сучасними комп’ютерними програмами наочного представлення хімічних об’єктів та явищ.

 

2. Оперувати базами даних фізико-хімічних властивостей хімічних сполук, реферативними та наукометричними базами даних.

 

3. Здійснювати комп’ютерну обробку експериментальних результатів та представляти у вигляді графіків, діаграм, схем тощо.

 

 

 

 

 

Практичні заняття,  проблемні заняття, дискусії, групова робота

16

Мати базові навички роботи  з ПК, розуміти методи фізико-хімічних досліджень речовин / комп'ютерний клас, програмне забезпеченн

немає

 

48

Хімія координаційних сполук

Кафедра теоретичної та прикладної хімії

Пшеничний Р.М.

1. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

2. Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження.

1. Мати уявлення про основні положення координаційної хімії.

2. Знати основні підходи вивчення рівноваги в системах за участю комплексних сполук.

3. Розуміти механізмами реакцій, що проходять в системах з комплексними сполуками.

Лекції,  практичні заняття, лабораторні заняття, проблемні заняття, дискусії, групова робота

16

Володіти базовими знаннями з неорганічної та фізичної хімії, методикою проведення хімічного експерименту / мультимедійна аудиторія, хімічна лабораторія

Весняний

16

32

Хімія довкілля

 

Воробйова І.Г.

 

 

 

 

 

 

Кафедра  теоретичної та прикладної хімії

16

32

1. Здатність використовувати знання про властивості основних об’єктів довкілля, що впливають на строки, способи та методи відбору проб, пробопідготовки та аналізу хімічного складу для підбору хіміко-аналітичних, метрологічних, експлуатаційних характеристик найбільш поширених методів аналізу.

2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації.

1. Знати хімічний склад об'єктів довкілля, класифікацію хімічних компонентів, джерела надходження, шляхи транспортування і перетворення.

2.Знати основи методів пробовідбору, консервування, пробопідготовки і аналізу зразків довкілля.

3.Проводити хімічний аналіз об'єктів довкілля сучасними інструментальними методами  

 

Лекції,  лабораторні заняття,  проблемні заняття ,  дискусії, групова робота

25

Володіти методикою проведення якісного та кількісного аналізу/мультимедійна аудиторія, хімічна лабораторія

Весняний

 

При використанні матеріалів з сайту кафедри теоретичної та прикладної хімії  посилання на ресурс обов'язкове.

Всі права захищені.