Дата публікації:
12 квітня 2021
Кількість переглядів:
1103
Поділитися:

Посада: Доцент кафедри теоретичної та прикладної хімії

Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

ORCID,  Google Scholar

Освіта:

2000-2003: к.т.н. навчання у Сумському державному педагогічному інституті ім. А.С. Макаренка, (Україна)
1989-1994: Сумський державний педагогічний інститут (Україна), Кафедра природничих наук

Вчені ступені:

2005: к.т.н., спеціальність 13.00.02 ‑ теорія та методологія навчання хімії.  Національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова, Київ, Україна

Вчене звання:

2012 р. Доцент кафедри загальної хімії Сумського державного університету, Суми, Україна.

Сфера досліджень:

Методика навчання хімії, змішане навчання, інформація та спілкування під час технологічного навчання, організація роботи окремих студентів, викладання хімії в профілних класах.

Професійний досвід:

з 2007 р.: доцент кафедри загальної хімії Сумського державного університету, м. Суми, Україна. 
2005-2007: старший викладач кафедри загальної хімії Сумського державного університету, м. Суми, Україна.
2004-2005: молодший викладач кафедри загальної хімії Сумського державного університету, м. Суми, Україна.
1995–2004: вчитель хімії, ЗОШ № 10, м. Суми, Україна.
1994–1995: вчитель біології та хімії, ЗОШ № 4, м. Суми, Україна.

Участь у дослідницьких проектах:

з 2015 р. «Організація самостійної роботи студентів при вивченні хімічних дисциплін», (контракт №0115U004847). 
2010–2015: Створення електронних навчальних матеріалів для викладання хімічних предметів в умовах кредитно-модульної системи (контракт №0110U001768).
2007–2010: Методичне забезпечення викладання хімічних предметів в умовах кредитно-модульної системи (контракт № 0107U001608). 
2022-2023: DAAD project "Ukraine digital 2022" (University of Duisburg-Essen, Germany; project number DAAD 57651091) "Ukraine digital 2023" http://surl.li/eivzo

Педагогічний досвід:

З 2010 року: Медична хімія (для студентів спеціальності Медицина), Біоорганічна хімія (для студентів спеціальності Медицина) (українська, англійська та російська мови викладання).
З 2007 р. ‑ хімія (для студентів спеціальності Технологія матеріалів). 
З 2005 р. ‑ хімія (для студентів спеціальності Інженерна механіка).
Спеціальний курс хімії для учнів 10-11 класів, що спеціалізуються на хімії та біології.
З 1994 р.: хімія для учнів класів, що спеціалізуються на хімії та біології.
З 2019р.: Неорганічна хімія, Розв’язування розрахункових та експериментальних задач, Методика навчання хімії, Хімія рідкісних елементів (102 Хімія)

Рівень володіння (англійською мовою) B2

Інші професійні заходи, такі як семінари, воркшопи та консультації

Участь у міжнародній літній школі «Розвиток академічної мобільності Росії: викладачі, науковці та керівники установ в європейському освітньому середовищі », червень, 26-29, 2017, Ужгород, Укране-Дебрецен, Угорщина. 
Робота в журі ІІ етапу Малої академії наук, Україна.
Робота в журі ІІІ етапу українських олімпіад з хімії для учнів, Україна.
Підготовка переможців III-IV етапів українських олімпіад з хімії для учнів, Україна.
Участь в експерименті з тестування моделі змішаного навчання Сумський державний університет, м. Суми, Україна.

Членство та діяльність у професійних асоціаціях:

З 2010 року: робота в методичному комітеті факультету технічних систем та енергоефективних технологій Сумського державного університету. 

Професійні відзнаки, нагороди та стипендії:
2004, 2005: Почесна грамота Міністерства освіти і науки України
2015, 2018 ‑ Свідоцтво III ступеня конкурсу «Педагогічні інновації», Сумського державного університету.

Найзначніші публікації:

  1. Litsman J. V. Using services of Google for the organization of independent work of students in the study of bioorganic chemistry // Actual problems of chemical education in secondary and high school: a collection of scientific articles / Viteb. State un-t; Editorial: I.M. Prishchepa (ch. Red.) [Et al.]; by ed. prof. E.Y. Arshansky. - Vitebsk: VSU named after PM. Masherova, 2018. - p. 269-271.
  2. Litsman J. V. Systematization of bioorganic chemistry knowledge of medical schools students / S.Yu. Lebedev // Scientific notes of the Vinnytsia State Pedagogical University named after Mikhail Kotsiubynsky. Series: Pedagogy and Psychology: Coll. sciences works - Issue 44 / Redcorn: VI Shakhov (head) and others. - Vinnytsya: LLC "Nilan LTD.", 2015. p. 287-291
  3. 3. Litsman J. V. Lessons of generalization and systematization of knowledge about organic substances during the study of chemistry at basic school // Science journal of National M. Dragomanov Pedagogical University, number 5. «Pedagogical Science Actuals and perspectives. – Kiev: NPU, 2012. – p. 141 – 150.
  4.  Litsman J. V. Training of pupils to the external independent chemistry estimation / T. V. Dychenko, O. N. Babenko // Matters of ІІ Ukrainian theoretical and practical conference «Modern problems and perspectives of the teaching of nature subjects,» Sumy, 21-22 of March 2012. – p. 65.
  5. Litsman J. V. Methods of the teaching of generalization and systematization of pupil’s knowledge on chemistry in the basic school / T. V. Dychenko // Miscellany « Pedagogical Science: theory, history, innovative technology.» – Sumy State Pedagogical University, 2011. – p. 140 – 147.
  6. Litsman J. V. /| Application of a teaching complete set for the organization of independent work of students during the study of chemistry// L. I/. Marchenko, S. Y. Lebedev // Miscellany « Humanization of the process of teaching and education.» – Sloviyansk: Sloviyansk State Pedagogical University, 2011. – Number. – p. 90-97.

При використанні матеріалів з сайту кафедри теоретичної та прикладної хімії  посилання на ресурс обов'язкове.

Всі права захищені.